Sunday, August 5, 2007

ImbaSaN sAtu TiKa DuLu di JoMLaYaN....

Amaran penulis: citer ini berkemungkinan akan menyebabkan anda merasa meluat secara tetiba atau mungkin akan mengalami gangguan emosi yang keterlaluan. Anda dinasihatkan mengatur nafas seselesa yang mungkin untuk terus mengikuti citer ini..... Jomlayan (promot skit!)

Seperti semalam, aku masih selesa menghadap pc untuk meluangkan masa yang terlebih giler masa tu. Maklumlah keje kat cyber cafe, masa bnyak terluang, bos lak suruh aku masuk mana2 forum untuk hilangkan boring, aku apa lagiiii ...jomlayan lah. Masa tu aku tengah ligat berforum dalam satu forum lain (tak nak bagitahu forum apa sebab matlamat citer aku nie nak promot jomlayan jer). Sekali tu tengah duk berym dengan adik aku si mashimie82, dia bagi link jomlayan.. so, aku pun dengan semangat membara g lah masuk jomlayan tu..

1st time masuk, aku tengok mak oiii ramahnya diaorng berforum, memasing cam kenal rapat jer, saling bergurau senda... sebagai seorg gadis yg pemalu, aku segan nk sampuk posting2 diaorg, yealah kan ada yang tanya 'eh ko sapa nie?' haaaa mana aku nk letak muka aku?.. so waktu aku cuma memerhati jer, kiranya nk tengaok lenggok diaorg, pastu kebetulan malam tu bos aku suruh keje sebab dia nak jumpa client dia, so malam tu aku pun masuk balik jomlayan.. Aku pun buka thread diablo 'aku sesorg ker malam nie' (kalu tak silap, dah lupa wehh). Saat itulah aku mengenali 2 orang yang sampai sekarang aku masih ingat...

Jag dan Baguznet, 2 nama nie yang mengajar aku camner nak berposting dengan geng2 jomlayan!, siap ajar aku nk masukkan avatar aku (saje nak manja2 dgn diaorg).. Dan bnyak jugaklah diaorang bagitahu camner nak meramahkan diri dalam jomlayan! Esoknya aku pun praktis ler tips2 dari Jag n Baguznet tu, uhhh menjadi, seingat aku thread yg aku masuk tu yang pokcik budeen buat pasal maggie goreng (kalu tak silap, lupo weh)..

dan sejak itu, aku mula ligat berforum, aku mula kenal tempe, gareth , isyarina, ena, wildcempaka, diablo, geng jahat, dan ramai lagi (sesapa namanya yang tidak ditaip jangan marah atau kecik hati, letih woo taip bebanyak).. Lepas tu aku perhati lak cara abang gerek (gareth) mengorat di jomlayan!, aku pun kekonon nk cuba nasib... huhuhu best ghupenya ngorat kat forum, maklumlah memasing sporitng, kekadang sampai naik lenguh mulut aku tergelak sesorg depan pc.. Dan selama mana aku di jomlayan!, tak pernah aku nk ambik hati dengan posting2 kat sana, alah apa lah sangat gurau senda kan, bukan leh luka pun...

So, akhir kata aku nasihat korang baik g berforum di jomlayan! rugi kalau tak bersama2 kami memeriahkan forum tu, tak caya? isk isk rugi.. baik korang percaya, berani tak? jom ikut aku berforum di jomlayan..



kuiz hari ini :berapa kali kah aku menaip perkataan jomlayan?

No comments: